La Unió Europea treballa per reduir el nombre d’accidents i obligarà els fabricants de vehicles a introduir a partir del 2022 vuit dispositius per augmentar la seguretat dels conductors i de la resta de passatgers. Te les expliquem a continuació:

  • Càmera del darrere: el dispositiu permet detectar infants i tot tipus de vianants que passin pel darrere quan posem la marxa enrere, així com facilitar la visió quan sortim d’un aparcament i ens incorporem a un carrer o carretera.
  • Frenada d’emergència: capaç de detectar gent gran, infants i vehicles, fins i tot bicicletes i patinets. Emetrà un senyal acústic i visual i en cas que el conductor no reaccioni, frenarà.
  • Detector de canvi de carril involuntari: si el volant gira i supera les marques del carril sense que s’hagi posat l’intermitent el sistema considerarà que ha estat una badada i emetrà senyals acústics, lluminosos o vibrarà. Ja hi ha vehicles que fins i tot actuen directament sobre el volant i fan que es torni al carril.
  • Sistema de detecció de fatiga i somnolència: el volant disposarà d’una sèrie de sensors per detectar si ens relaxem massa, badallem, ens posem massa còmodes o agafem el volant de forma cada cop més relaxada. En aquest cas emetrà senyals visuals i acústiques i ens recomanarà fer un descans.
  • Assistent de velocitat intel·ligent: es tracta d’una combinació de dispositius, que inclou el Control de Velocitat de Creuer, que permet fixar la velocitat a la qual volem circular, i el GPS per detectar la velocitat en cada tram de carretera. Així no se superarà el límit permès, tot i que el conductor tindrà l’opció de desconnectar-lo, tal com passa en l’actualitat.
  • Caixa negra: a l’estil dels avions. Registrarà tot el que passi a l’interior del vehicle en un sistema d’emmagatzematge de dades, que es gravaran i esborraran en qüestió de segons, excepte quan hi hagi un accident o un xoc. Només la policia i les companyies d’assegurances tindran accés a les dades.
  • Alerta del cinturó al darrere: els vehicles ja ens avisen ara si algun dels ocupants del seients del davant no porta el cinturó lligat i a partir del 2022 hauran de fer el mateix amb els qui van al darrere.
  • Control d’alcoholèmia: un dels punts més polèmics. Hi haurà un dispositiu i abans d’iniciar la conducció caldrà bufar, de forma que si donem positiu el vehicle no arrencarà.

La seguretat en la conducció és un aspecte fonamental i en això les estacions ITV hi tenen un rol decisiu. Cal tenir la ITV al dia per qüestions normatives, de seguretat, de salut i medi ambient, així que quan s’apropi la data de la inspecció recorda que pots demanar hora a qualsevol de les estacions PrevenControl a través del telèfon o del nostre web.