A Espanya, l'obligació de sotmetre a la inspecció tècnica periòdica per als ciclomotors va començar el 2007. Per a un ciclomotor de dues rodes, la inspecció s'ha de fer al cap de tres anys d'antiguitat del ciclomotor i les següents cada dos anys. El resultat de la inspecció es farà constar en la targeta ITV del vehicle. Aquesta informació i una altra sèrie d'interessants aspectes relacionats amb aquest tipus de vehicle (normes bàsiques per a la seva conducció, permisos, equipament ...) els pots consultar en el pdf  “los ciclomotores - DGT”. Què diferencia un ciclomotor d'una motocicleta? La periodicitat amb la qual un ciclomotor i una motocicleta han de passar la ITV no és la mateixa i per això, des d'aquest bloc, volem deixar-te clar què és el que els diferencia; ja que a primera vista, molts models de ciclomotors poden semblar similars a una moto i viceversa.
  • Cilindrada i velocitat
Els motors dels ciclomotors poden tenir com a molt una cilindrada de fins a 50 cc i no poden superar els 45 km/h. La legislació vigent estableix en canvi, que una motocicleta té un motor amb una cilindrada superior als 50 cc (125 cc, 250 cc ...) i una velocitat màxima per construcció superior als 45 quilòmetres per hora.
  • Edat per conducir
Des de l'1 de setembre de 2010 la darrera reforma del Reglament General de Conductors va especificar que l'edat mínima per conduir un ciclomotor a Espanya són els 15 anys. Per transportar a un altre passatger, l'edat mínima puja fins als 18 anys. Per conduir una motocicleta de fins a 125 cc l'edat mínima és de 16 anys i cal el permís de conducció A1.
  • Vies de circulació
Els ciclomotors tenen prohibit per llei la circulació per autovies o autopistes. Ni tan sols poden fer-ho pels seus vorals, excepte quan aquests siguin transitables i prou amples. Aquesta limitació no la tenen les motocicletes, que poden circular per qualsevol tipus de via.     Quan he de passar la ITV al meu ciclomotor? Com ja t'hem comentat a l'inici d'aquest article, els ciclomotors de dues rodes estan exempts de passar la ITV fins als tres anys d'antiguitat (que ve determinada per la data de la primera matriculació) i després han de passar-la cada dos anys. Especifiquem que tinguin dues rodes, perquè els ciclomotors de tres rodes es troben englobats dins la categoria de les motocicletes (en la qual també hi ha els quads, els vehicles de tres rodes, els quadricicles i els quadricicles lleugers) i en aquest cas, estan exempts de passar la ITV fins als quatre anys d'antiguitat. Després han de passar-la també cada dos anys.   Tarifes El cost de les ITV's a motocicletes i ciclomotors és semblant. Sol ser aproximadament la meitat del que val passar la ITV a un cotxe. La mitjana a Espanya ronda els 20 €, però el preu varia bastant d'unes comunitats a unes altres. Així, a Galícia, Extremadura i Madrid està per sobre dels 30 € i en canvi, a Andalusia, Múrcia i Balears està al voltant de 15 €. Si passes la ITV del teu ciclomotor a Catalunya, hauràs de pagar 17,10 € més la taxa de la DGT, que són 3,90 €. Aquest és el preu que tenim a la nostra xarxa d'estacions. Pots consultar l'import de les ITV's a un altre tipus de vehicles (turismes, remolcs, camions ...) a la secció de TARIFES de la nostra pàgina web.   Consells abans de passar la ITV del teu ciclomotor En la revisió periòdica d'un ciclomotor s'inspeccionen prècticament les mateixes coses que en altres tipus de vehicles: llums, retrovisors, pneumàtics, frens, suspensions...; però hi ha dues proves específiques que, curiosament, solen ser les que més defectes  greus presenten en la inspecció tècnica.
  • Límit de velocitat
Per llei, un ciclomotor no pot superar els 45 km/h. Si conserves els límits de sèrie del teu, no tindràs problemes per passar aquesta prova. No obstant això, un costum molt estès i que no és legal és treure aquests els topalls o dispositius que limiten la velocitat. Si has comès aquesta infracció (cosa que no et recomanem des de PrevenControl) possiblement el teu ciclomotor no tindrà la mateixa seguretat a l'hora de frenar, per exemple, apart de que pots ser sancionat pels agents de Trànsit.
  • Prova de sorolls
És comú entre els usuaris de ciclomotors canviar el tub d'escapament original per un altre que ofereixi millors prestacions. Si ho fas t'has d'assegurar que el nou escapament estigui homologat i hauràs de tenir en compte que possiblement no superi la prova de soroll que es fa a la ITV. Tots els vehicles s'homologuen amb uns escapaments disenyats per a no superar el nivell màxim de soroll permès per la normativa. A Prevencontrol recomanem circular sempre amb el tub d'escapament original.   Ara que ja saps que el teu ciclomotor està obligat a passar la ITV, la periodicitat amb la que haurà de fer-ho i alguns consells útils abans de passar la revisió, només ens queda recordar-te que estiguis atent a les dates en què et toqui fer aquesta revisió, per evitar multes i sancions. És convenient reservar cita prèvia. Per estalviar temps i esperes innecessàries als nostres clients amb turismes, motocicletes i/o ciclomotors a Prevencontrol hem creat un servei de prepagament en línia. El seu nom és ITV&GO i aquí pots consultar les seves característiques.