La nova normativa d’ITV és més estricta amb els pneumàtics

Aquest any ha entrat una nova legislació que afecta la revisió dels pneumàtics a la inspecció tècnica de vehicles. A partir d’ara, aquestes revisions són més exhaustives i no existiran faltes lleus, si hi ha un desperfecte no podrà donar-se la ITV com a apta.

En primer lloc, l’operari de la ITV comprovarà la marca de l’homologació i que la mida dels pneumàtics estigui d’acord amb la targeta ITV. A més, també es té en compte el seu índex de capacitat de càrrega i categoria de velocitat en relació a les característiques del vehicle i la seva fitxa tècnica.

Sembla obvi tenir molt en compte la part del cotxe més exposada a deteriorament i que més influeix a l’hora de tenir una conducció segura. Per aquest motiu, cal comprovar recurrentment el seu desgast. És tan senzill com revisar el testimoni límit que hi ha a les gomes (el límit legal se situa en 1,6mm). Amb excepció dels vehicles clàssics que poden utilitzar dibuixos inferiors a 1,6mm.

Aquest desgast ha de ser uniforme per garantir que no hi ha una fallada en l’alineació de les rodes o algun defecte que faci perdre pressió de la roda.

Mitjançant una inspecció visual, també comprovarem que no hi hagi desperfectes, talls, cops a la llanta o butllofes a la goma o coberta, així com veure que no falti cap cargol o desperfecte.

Només els vehicles de més de 3.500 kg de MMA poden portar pneumàtics reesculturats, en aquest cas s’utilitzaran els marcats amb la paraula REGROOVABLE o el símbol Ω.

En el cas dels pneumàtics d’hivern, hauran de suportar velocitats màximes com ara la del propi cotxe que els porta i mai ser inferior a 160 km/h. A més, han de portar la inscripció M+S, MS o M&S. Aquesta velocitat ha d’estar marcada en un adhesiu enganxat a l’abast de la visió del conductor, no portar-lo és una de les dues úniques faltes en pneumàtics que es pot considerar lleu.

L’altra falta considerada lleu per a les rodes és que el sistema de control de pressió, dels cotxes que ho incloguin, falli.

Un altre aspecte a tenir en compte, sobretot quan ens disposem a fer un canvi de rodes, és que els 2 pneumàtics d’un mateix eix han de ser iguals en model, mesura, índex de velocitat, càrrega i dibuix.

Totes aquestes premisses són essencials per a la teva seguretat. Si tens qualsevol dubte, pregunta al nostre equip expert que t’atendrà en qualsevol de les nostres estacions de Prevencontrol.