Set punts claus per passar la ITV

Abans de passar la ITV et recomanem que revisis aquests set punts ja que són els errors més comuns que poden fer que obtinguis un informe negatiu, però amb una revisió prèvia d’aquests punts et pots estalviar algun disgust.

1.- Llums: molts informes surten desfavorables perquè circulem amb algun llum reglamentari amb la bombeta fossa. Revisa i comprova que tots els llums exteriors del vehicle funcionen correctament: des de les llums de posició fins a la de la marxa enrere, passant pels frens i tots els intermitents. A més els fars no poden estar trencants ni excessivament bruts i han d’il·luminar correctament.

2.- Clàxon: la botzina del cotxe ha de funcionar. És un element de seguretat bàsic i ha de funcionar de forma impecable i amb la potència necessària.

3.- Neumàtics: també són un element de seguretat bàsic. Han d’estar en bon estat però no només per passar la inspecció sinó per la teva pròpia integritat. Per tant no ha d’estar desgastat en excés, han de ser iguals a cada eix tant en mesura, model, índex de velocitat i índex de càrrega.

4.- Prova de gasos: actualment només es mesura en els vehicles dièsel. I has de saber que tot vehicle matriculat abans de l’1 de gener de 2008 amb motor atmosfèric no pot superar els 2,5 m d’opacitat i els sobrealimentats, els 3.0 m. Per a vehicles matriculats després de l’1 de gener de 2008, el límit és de 1,5 m, no important si són sobrealimentats o no.

5.- Amortidors, ròtules, paliers i coixinets: la suspensió del nostre vehicle ha d’estar en bon estat per a passar la ITV. Per tant, si els amortidors estan massa gastats o tenen pèrdues d’oli que comprometin el seu funcionament no superaran la inspecció. I en el fossar es mirarà l’estat dels paliers, ròtules i coixinets que estiguin en bon estat. Es pot tolerar un cert deteriorament o folgança dels components de suspensió, però dins d’uns marges segurs.

6.- Xassís i llunes: si la carrosseria presenta bonys i ratllades passarà la inspecció amb una falta lleu. Però si presenta alguna cosa més greu, com l’absència del para-xocs del vehicle per exemple o un impacte fort en algun lloc, es podria considerar falta greu. El mateix passaria si tens un dels retrovisors trencats o les llunes tenen alguna ratllada o esquerda important sobretot a la zona del conductor. A més de tenir en ordre els cinturons i les portes s’han d’obrir des de dins i des de fora.

7.- Les modificacions: és un tema a tractar extensament en un altre post però de forma genèrica podem dir que existirà un defecte greu quan muntem un element que modifiqui les característiques originals del cotxe i no estigui reflectit en la fitxa tècnica.

 

Trobaràs més informació en qualsevol dels nostres centres i recorda que pots demanar cita prèvia a través d’aquesta mateixa web i fins i tot gràcies al servei ITV&GO no caldrà que passis per les oficines de l’estació.