M’han suspès la ITV per un intermitent? Es tracta d’un element essencial per a la seguretat viària de cara advertir la resta de conductors i usuaris de la carretera. Per això, per superar la ITV és imprescindible que funcionin de forma correcta. Entren dins de la comprovació que fem dels senyals lluminosos i hi ha una sèrie d’aspectes a tenir en compte. Te les expliquem aquest mes al blog

Quins són els defectes més habituals que comporten suspendre la ITV? 
El més evident o visible és una bombeta fosa o defectuosa. Comprova-ho abans de venir a l’estació. També pot passar que la bombeta funcioni, però la freqüència no sigui la indicada. El reglament assenyala que la cadència no pot baixar de 60 pulsacions per minut ni superar les 120. 
Un altre defecte habitual és portar intermitents no homologats. Hi ha una normativa a seguir si es fan reformes al vehicle o en algun moment se substitueixen les reglamentàries. En aquest cas no podràs superar la ITV, tal com passarà si estan fets malbé. Les fissures, brutícia excessiva o despreniments de part de l’intermitent també es tenen en compte. 
Un tercer aspecte a controlar és el color i la ubicació. La llum ha de ser de to groc auto i la inspecció exterior a la ITV inclou fer un cop d’ull per si estan situats de forma correcta. Els intermitents han d’estar a les cantonades exteriors i laterals del vehicle. I la distància també ha de ser la reglamentària fins als laterals o des de la part inferior fins al terra.
Finalment, els inspectors també revisaran l’interior del vehicle. Quan posem l’intermitent no es poden encendre altres dispositius lluminosos ni cap testimoni del quadre de comandament que no toqui. 
Per tot plegat cal fer una revisió de l’enllumenat abans d’anar a passar la ITV. Així podràs comprovar que tots els llums funcionin com toca i que totes les bombetes siguin les homologades. En cas que s’hagi de substituir alguna bombeta, aquesta ha de ser homologada. T’ho vam explicar a la campanya Si vols anar bé, passa la ITV.
Recorda també que en motocicletes, quadricicles i quads els intermitents son obligatoris en els matriculats a partir del 1/11/1999. En els ciclomotors, el mal funcionament de la llum indicadora de direcció es considera un defecte lleu segons la normativa vigent. Tot i això, des de PrevenControl volem remarcar la importància de mantenir aquest sistema en bon estat. Un bon funcionament dels intermitents és essencial per senyalitzar les maniobres i garantir una circulació més segura, tant per al conductor com per a la resta d’usuaris de la via. Per això, tot i que el defecte no impedeix superar la inspecció, recomanem fermament reparar-lo el més aviat possible. 
Un cop hagis revisat tot l'enllumenat, ja podràs posar-te en contacte amb qualsevol de les estacions PrevenControl i demanar cita. Ho pots fer per telèfon o a través del web