Descobrir què li passa al teu cotxe a través del fum que extreu

Per tal de passar la inspecció tècnica obligatòria de forma satisfactòria és important que el nostre vehicle estigui funcionant correctament i respectant els índex de contaminació que marca la llei.

Una manera de detectar ràpidament si hi ha alguna cosa que no funciona al teu vehicle és estar pendent del fum que extreu a través del tub d’escapament, ja que podrem veure de forma efectiva si tenim algun tipus de problema. Perquè el to del color del fum ens dona moltes més dades de les que ens puguem pensar.

Primer de tot hem de tenir clar que no es pot valorar el to del fum en qualsevol circumstància. Ho haurem de fer quan el motor estigui en una temperatura de servei, és a dir que no sigui just quan l’acabem d’engegar o que el motor estigui fred.

Un cop sabem això, diferenciarem tres tipus de fum diferent:

 

Fum negre

Indica que el procés de combustió del teu vehicle té una barreja excessivament rica, és a dir, amb una relació de més gasolina que d’aire. Per tant, el cotxe consumirà més benzina del compte i tindrà els elèctrodes de les bugies ennegrits. Això pot ser produït per:

  • Filtre de l’aire brut: com que està tan brut impedeix que arribi l’aire necessari a l’interior dels cilindres.
  • Pressió de benzina molt elevada: la bomba de benzina n’envia massa i per això hi ha més benzina que aire. Hauràs de portar el cotxe al taller.
  • Mal reglatge del ralentí: el marge correcte del ralentí és de 750 a 900 rpm.
  • Tubs de reaspiració del càrter: a través d’ells passen els gasos des de la culata al càrter i s’haurien de revisar cada 60.000 quilòmetres.

Fum blau

Indica que el teu vehicle consumeix oli en el procés de la combustió del cotxe. I tens un problema greu i segurament car. Això pot ser degut a:

  • Segments del pistó: que estiguin en mal estat i que no aconsegueixin una estanquitat total en els cilindres i l’oli passa a la càmera de combustió.
  • Retens de les vàlvules: que no tanquin del tot i per tant entra oli a la càmera de combustió.
  • Oli inadequat: que no coincideixi amb la densitat específica d’oli pel que està dissenyat el teu motor. I llavors tant els segments com els retens no poden fer la seva feina normal.
  • Turbocompresor en mal estat: que pot fer que entri oli a la càmera de combustió.

Fum blanc

Indica la presència d’aigua en el procés de combustió i és un problema que pot arribar a ser greu i molt costós. Es produeix quan:

  • Junta de culata trencada: és una làmina que uneix la culata amb el bloc i impedeix l’entrada d’aigua a l’interior. Si es trenca et sortirà fum blanc pel tub d’escapament i has d’anar directament al taller ja que no és convenient circular així.
  • Culata deformada: quan la junta de culata s’ha deformat o esquerdat també entra aigua a la càmera de combustió.

 

Recorda que pots visitar-nos a qualsevol dels nostres centres per informar-te dels dubtes que et sorgeixin i et recomanem que reservis amb temps la teva cita prèvia per a passar la ITV. Ho pots fer des d’aquesta mateixa web a través d’aquest enllaç: http://cita.citaprevia.cat/