Quines son les noves normes de seguretat de les motos al 2024?

Quines son les noves normes de seguretat de les motos al 2024? Els amants dels vehicles de dues rodes viuran canvis en la normativa en els pròxims mesos. El número d’accidents amb motocicletes segueix pujant any rere any i per això la Direcció General de Trànsit mira de prendre mesures. Aquest mes al blog de PrevenControl t’expliquem què hauràs de tenir en compte si vas amb moto.

La DGT va presentar un estudi sobre el tipus d’accidents a les carreteres espanyoles. A l’hora de mirar el tipus de sinistre, la sortida de via és la principal causant d’accidents mortals i l’increment en motocicletes és notable. L’any passat hi va haver 286 persones que van perdre la vida amb moto, molt per sobre de les 241 del 2022. La xifra suposa un nou rècord en l’última dècada. Cal recordar que fa uns mesos el Servei Català de Trànsit ja va engegar una campanya de conscienciació dirigida als motoristes.

La sinistralitat amb moto va a l’alça i per això la DGT ha presentat una sèrie de mesures que s’aprovaran al llarg del 2024. En autovies i autopistes el casc haurà de ser integral, de forma que quedaran prohibits els oberts o tipus jet. La proposta també dona opció a dur casc modular. Per tant, es reforça la importància de la vestimenta per millorar la seguretat i per això els guants hauran de ser homologats.

Un altre canvi serà que la facilitat per obtenir el permís A1 per conduir motos de fins a 125 centímetres cúbics quan tens el permís B es reduirà. Fins ara n’hi havia prou amb tres anys d’antiguitat del carnet. Ara qui ho vulgui fer haurà d’afrontar un curs obligatori de formació, que s’espera que sigui teòric i pràctic. I on es posarà el focus en la seguretat.

En tercer lloc, els cursos per recuperar els punts del carnet també passaran a ser específics per als motoristes. S’actualitzarà el contingut i hauran de fer un curs de conducció segura i eficient. Aquestes son les noves normes de seguretat de les motos al 2024.

Aquesta sèrie de mesures per reduir la sinistralitat de les motos entraran en vigor al 2024, tot i que encara no hi ha data establerta. No oblidem que un factor clau per millorar la seguretat a la carretera passa per dur la ITV al dia. Tal com et vam explicar, la situació ha encès les alarmes de la DGT perquè el parc de motocicletes està molt envellit: el 26,6% tenen més de 20 anys i el 63,6% superen la dècada. I son els vehicles que més tendència tenen a anar amb la ITV caducada! A banda de ser motiu de sanció, suposen un perill per raons de seguretat vial, sostenibilitat i salut. Si tens una moto i has de passar la inspecció no dubtis a contactar amb qualsevol de les estacions PrevenControl. Ho pots fer per telèfon o a través del nostre web. Fins aviat!